Obchodní podmínky

platné od 1. června 2023

Tyto obchodní podmínky podnikající fyzické osoby Kateřiny Zítkové (IČ: 07452683), zapsané v živnostenském rejstříku vedeném u Městského úřadu v Olomouci (dále jen „poskytovatel“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě smlouvy nebo dohody o poskytování fotografických a audiovizuálních služeb (dále jen „smlouva“) uzavírané mezi poskytovatelem a objednatelem (dále také jako „zákazník“).

Veškeré smluvní vztahy mezi poskytovatelem a zákazníkem se řídí právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Je-li smluvní stranou podnikatel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami ustanoveními občanského zákoníku vztahující se na podnikatele.

 1. Úvodní ustanovení

1.1 Následující podmínky se vztahují na všechny služby a nabídky.

1.2 Poskytovatel poskytuje své služby pouze pokud jsou splněny následující všeobecné podmínky. Obchodní podmínky se vztahují také na všechny budoucí objednávky od stejného klienta, pokud nedojde k odchylkám sepsaným písemně.

1.3 Nabídky poskytovatele se mohou měnit a jsou nezávazné.

2. Objednání služeb poskytovatele

2.1 Objednání je závazné v okamžiku odsouhlasení termínu focení/natáčení zákazníkem i poskytovatelem a v případě svatební fotografie, nebo svatebního videa složením zálohy 2000 Kč do 7 pracovnách dnů od obdržení faktury. Pokud poskytovatel zálohu neobdrží, tak si vyhrazuje právo nabídnout termín dalším zájemcům. Záloha je nevratná a odečítá se z celkové ceny. 

2.2 Objednáním služeb poskytovatele zákazník automaticky potvrzuje přijetí Obchodních podmínek včetně podmínek uvedených v Ceníku, akceptuje autorský přístup a styl poskytovatele.

2.3 Objednat u poskytovatele je možné tyto služby: 

2.3.1 Svatební fotografie – dle balíčků, které zákazník nalezne zde https://zitkovakaterina.cz/svatebni-balicky/

2.3.2 Rodinné a portrétní fotografie – dle balíčků, které zákazník nalezne zde https://zitkovakaterina.cz/fotografie/

2.3.3 Publicistická či reklamní fotografie. Cena se stanovuje dle domluvy a není pevně daná.

2.3.4 Svatební video – dle balíčků, které zákazník nalezne zde https://zitkovakaterina.cz/video/ 

2.3.5 Reklamní video. Cena se stanovuje dle domluvy a není pevně daná.

3. Časový průběh fotografování

3.1 Časový průběh se liší dle vybraného balíčku a služby, které si vybírá zákazník:

3.1.1 Rodinné a portrétní fotografování.

Zákazník se dostaví  ve přesně sjednanou dobu. Maximální doba fotografování je dle vybraného balíčku  a bez dohody ji nelze prodlužovat. Pozdní příchod zákazníka není důvodem k prodloužení časového harmonogramu focení. Opozdí-li se zákazník o více než 20 minut, je poskytovatel oprávněn fotografování zrušit bez náhrady.

3.1.2 Svatební fotografie

U svatebního fotografie se poskytovatel vždy řídí dle pokynů na předsvatební schůzce a vybraného balíčku.

3.1.3 Publicistická a reklamní fotografie

Podmínky si poskytovatel a zákazník stanoví s dostatečným předstihem (minimálně 48h) telefonicky, nebo písemně. 

4. Odevzdání a výběr fotografií/videa

4.1 Odevzdání a výběr fotografií/videa se liší dle vybraného balíčku a služby, které si vybírá zákazník:

4.1.1 Rodinná a portrétní fotografie

Fotografie odevzdává poskytovatel do dvou týdnů od smluveného termínu fotografování. Výběr provádí poskytovatel, nikoliv zákazník. Poskytovatel vybírá pouze nejzdařilejší fotografie (40 – 100ks), které barevně upraví. Po výběru fotografií provádí poskytovatel před odevzdáním závěrečné úpravy dle požadavků zákazníka a ceníku. Poskytovatel všechny neupravené fotografie nedodává. 

4.1.2 Náhledy zasílá poskytovatel pomocí odkazu na online galerii. Po zaslání zmíněného odkazu je zákazník povinen vybrat si fotografie (minimální počet dle vybraného balíčku) a výběr potvrdit. Každá další fotografie nad rámec balíčku je zpoplatněna 100 Kč/ks a bude zaslána po připsání doplatku na účet. 

4.1.3 Svatební fotografie

Termín dodání je do měsíce od termínu svatby. Výběr provádí poskytovatel, nikoliv zákazník. Poskytovatel vybírá pouze nejzdařilejší fotografie (počet ks dle balíčku). Všechny neupravené fotografie poskytovatel zákazníkovi  nedodává. 

4.1.4 Publicistická a reklamní fotografie

Termín odevzdání dle telefonní či písemné domluvy mezi poskytovatelem a zákazníkem. Výběr provádí poskytovatel, nikoliv zákazník (nebo dle písemné domluvy). Poskytovatel vybírá pouze nejzdařilejší fotografie (počet ks dle písemné domluvy). Všechny neupravené fotografie poskytovatel zákazníkovi nedodává. 

4.1.5 Svatební video

Kratší video odevzdává poskytovatel zákazníkovi do 3 týdnů od termínu konání svatby. Delší video odevzdává poskytovatel zákazníkovi do 6 týdnů od termínu konání svatby. Výběr záběrů provádí pouze poskytovatel, nikoliv zákazník. Všechny neupravené záběry poskytovatel zákazníkovi nedodává. 

4.1.6 Reklamní video

Termín odevzdání je nejpozději do 6 týdnů od natáčecího dne, nebo dle písemné domluvy. Výběr záběrů provádí pouze poskytovatel, nikoliv zákazník, nebo dle písemné domluvy.Všechny neupravené záběry poskytovatel zákazníkovi nedodává. 

4. 2 U všech typů fotografování poskytovatel zasílá vybrané fotografie do dvou pracovních dnů od výběru zákazníkem. Fotografie zasílá poskytovatel elektronicky přes uschovna.cz. Na přání je možné předání na USB disku za příplatek 350 Kč.

4.3 U všech typů služeb poskytovatel zasílá hotové dílo do dvou pracovních dnů od potvrzení finální verze zákazníkem. Dílo zasílá poskytovatel zákazníkovi pomocí služby uschovna.cz

5. Úprava a styl poskytovatele

5. 1 Fotografie

5.1.1 U všech typů fotografování poskytovatel odevzdává pouze editované (zpracované) fotografie v JPG formátu. Na požádání lze i PDF formát (1 ks zdarma, každý další 50 Kč). 

5.1.2 Veškeré odevzdané fotografie jsou upravené (ořez, kontrast, jas, barevné tónování apod.) dle stylu poskytovatele. Výběr barevného či černobílého provedení fotografie je na uvážení poskytovatele. 

5.1.3 Na požádání zákazníka lze provést drobné retuše, které jsou v ceně balíčku. Obsáhlé retuše (zvětšování, či zmenšování tělesných proporcí) poskytovatel neprovádí. Složitější retuše (odstranění předmětu, či osoby z fotografie) si poskytovatel účtuje 300 Kč/ks. 

5.2 Video

5.2.1 Poskytovatel zákazníkovi odevzdává vždy barevně i kompozičně upravené a sestříhané video ve formátu MP4 a kvalitě full HD. 

5.2.2 U kratšího svatebního videa poskytovatel volí styl kratších střihů.

5.2.3 U delšího svatebního videa poskytovatel volí styl delších střihů.

5.2.4 U videa poskytovatel neprovádí retuše. 

5.2.5 Po prvním odevzdání hotového díla poskytovatele zákazníkovi má zákazník možnost na jednu úpravu. Další úpravy se stanovují dle hodinové sazby 1000 Kč.

5. 3 Zvuk u videa

 

5.3.1 Poskytovatel nenese zodpovědnost za nahrávaný zvuk v případě ztížených podmínek a to např.: 

 

– v místnostech s ozvěnou

– v případě, že při nahrávání hraje další hudba

– v případě, že někdo na pozadí mluví, nebo vydává zvuky

– u frekventovaných cest, kde projíždí vozidla

– v případě, že nad místem nahrávání prolétá letadlo

– v případě, kdy řečník mluví potichu, nebo šeptá

– v případě, kdy řečník mluví do dalšího mikrofonu s výstupem do reprobeden 

– v případě, kdy řečník mikrofon zakryje

– v případě nepříznivého počasí

– v kostele

 

5.4 Záběry a střihy

 

5.4.1 Poskytovatel si po celou dobu natáčení volí záběry dle svého uvážení. Pokud má zákazník specifické přání na konkrétní záběry, tak svou představu upřesní poskytovateli na předsvatební schůzce nebo písemně. 

 

5.4.2 Zákazník si uvědomuje, že poskytovatel vykonává svou práci jak nejlépe umí. Pokud poskytovateli nastanou nečekané, momentální, technické potíže, tak nenese vinu za nemožnost vykonávat svou práci. Poskytovatel se zavazuje, že s sebou vždy bude mít náhradní kameru a situaci se bude snažit neprodleně vyřešit. 

 

5.4.3 Poskytovatel nenese vinu v případě, kdy mu do záběru nečekaně vstoupí jiná osoba nebo fotograf. 

 

6. Rezervace

6.1 Rezervace je možná přes email, Facebook nebo Instagram. 

7. Autorská práva

7.1 Všechny fotografie a videa jsou předmětem autorského práva a majetkem poskytovatele a nesmí být použity pro jakýkoli komerční účel, propagaci či prodej třetí straně bez písemného souhlasu autora. Fotografované osoby mohou používat fotografie pro svou nekomerční osobní prezentaci.

7.2 Dle autorského zákona č. 121/2000 Sb. není bez souhlasu autora dovoleno fotografie jakkoliv upravovat (např. použití barevných filtrů na Instagramu) a zveřejňovat jako dílo autora.

8. Souhlas s poskytnutím fotografie/videa

8.1 Poskytovatel si vyhrazuje právo ke zveřejnění fotografií do svého portfolia na sociálních sítích, na svých webových stránkách, příp. dalších propagačních materiálech. Pokud si zákazník nepřeje, aby jeho fotografie byly uveřejněny, je nutné o tom předem informovat (nejpozději v den fotografování/natáčení). Pokud tak zákazník neučiní, bere se to jako jeho souhlas. Zákazník má právo dodatečně požadovat odstranění fotografií/videa z portfolia.

9. Reklamace

9.1 Nespokojenost a nesouhlas s uměleckým stylem, oblečením a autorským pojetím poskytovatele není důvodem k reklamaci.

9.2 Dílo má odpovídající kvalitu k odpovídající pozorovací vzdálenosti. Prohlížení případných nedostatků po zvětšení/přiblížení díla, není důvodem k reklamaci.

9.3 Nespokojenost s vlastním vzhledem není důvodem k reklamaci. 

9.4 Absence záběru, který nebyl předem specifikován písemně, nebo na předsvatební schůzce není důvodem k reklamaci.

10. Archivace

10.1 Veškerá data archivuje poskytovatel po dobu 3 měsíců. 

11. Doprava

Pokud je místo výkonu práce vzdálené více než 15 km od Olomouce, účtuje poskytovatel zákazníkovi cenu za dopravu dle aktuálního ceníku.

11. Odstoupení od smlouvy ze strany poskytovatele

11.1 . Pokud zákazník přestane reagovat (v řádu 3 týdnů před svatební schůzkou) na zprávy a hovory poskytovatele (v případě svatebního videa/fotografie) vyhrazuje si poskytovatel odstoupit od smlouvy. 

11.2 Poskytovatel si vyhrazuje právo odstoupit od smlouvy v případě úrazu či nemoci. V tomto případě se zavazuje za sebe najít náhradu. Rozdíl v ceně není povinen doplácet.

11.2. Poskytovatel může odstoupit od smlouvy v případě hrubého chování ze strany zákazníka či jiného účastníka akce.

 

12. Odstoupení od smlouvy ze strany zákazníka

12.1. Zákazník může odstoupit od smlouvy v případě úrazu nebo vážné nemoci bez nároku na uhrazenou zálohu.